Parodontologie

Een tandarts-parodontoloog richt zich op de diagnose en behandeling van ernstige parodontale aandoeningen en het plaatsen van implantaten.

Tandvleesontsteking

De meeste mensen hebben weleens tandvleesontsteking. Als u voelt dat u tandvlees ontstoken is, loop er dan niet te lang mee rond, maar kom bij ons langs voor controle. Bij een langdurige ontsteking kan er namelijk ‘parodontitis’ ontstaan. Dit houdt in dat het kaakbot rondom de wortels van de tanden en kiezen wordt afgebroken. Op den duur kunnen tanden en kiezen hierdoor los komen te staan. Parodontitis is te behandelen, maar tevens ingrijpender en niet onbelangrijk kostbaarder. Wees dus op tijd.

Het is ook voor uw algemene gezondheid belangrijk om niet lang rond te lopen met tandvleesontsteking. Er bestaat namelijk een direct verband tussen parodontitis en hart- en vaatziekten. De bacteriën en ontstekingscellen bij parodontitis kunnen zich verplaatsen zich via de bloedbaan door het gehele lichaam, waardoor ze ook op andere plekken schade kunnen aanrichten.

Het is dus van groot belang om een op het oog onschuldige en makkelijk te behandelen tandvleesontsteking tijdig te behandelen. De behandeling vindt plaats door het schoonmaken van de worteloppervlakken.

Maar voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. We zullen u na de behandeling adviseren hoe u ontstekingen kunt voorkomen. We verwijderen het tandsteen van de wortels en motiveren de patiënt om het gebit zelf beter schoon te houden. Het tandvlees zal gezonder worden en daardoor minder bloeden en strakker om de wortels gaan zitten.

Wij kiezen ervoor om de behandelingen over meerdere momenten te verspreiden om zo goed aan te kunnen sturen op verbetering van de mondhygiëne en het monitoren van de reeds behandelde tanden en kiezen

Hoofdstraat 18
2181ED Hillegom

Ma. - Vrij. 08.00 - 17.00
pauze 12.00 - 13.00

In de avond en het weekend kunt u contact opnemen met de spoedgevallendienst 020-7234848

Neem contact met ons op

Meer informatie of een afspraak maken?